Enne reisile minekut on soovitav oma auto lasta spetsialistil üle vaadata või teha seda ise. Vaatluse alla peaksid kindlasti käima:
1. Kõikvõimalikud vedelikud. Kas nende tase on normis ega kusagilt ei tilgu (jahutussüsteem, mootori ja käigukasti õli, igasugu võimendite vedelikud, pidurivedelik jne.)
2. Rehvide rõhk ja seisukord
3. Piduriklotsid.
4. Puksid ja liigendid.
5. Kojamehed.
6. Konditsioneer.
7. Igasugu kolinad, raginad ja naginad. Kolin või ragin võib viidata, et midagi on katki. Vajadusel tuleks katkine asi parandada või vahetada. Samuti on igasugu autost tulevad kolinad matkal suhteliselt häirivad ja panevad teid muretsema.
Auto varustusse võiks kuuluda veel:
1. Rehviparanduse nöörid ja nende paigalduskomplekt. Selle komplekti abil on võimalik parandada „naela saanud“ rehv kohapeal, ei pea kasutama varuratast või otsima rehviparandust.
2. Kompressor. Umbes 20 eurot maksev väike kompressor mida saab käitada sigaretisüütajast on väga tõhus abimees kui rehv on veidi tühjemaks vajunud või kui olete naelaaugu rehvinööriga parandanud.
3. Auto käivitusjuhtmed (krokodillid). Pikema laagris oleku ajal võib juhtuda, et auto enam ei käivitu ja siis on hea kui juhtmed omal kaasas on. Samuti saab nii abistada ka teisi hätta sattunud autosid
4. Mutrivõtmed, kruvikeerajad, tellitav võti. Üldjuhul saab tellitava võtmega enamuse pisiremontidest tehtud. Samas on sageli vaja hoida poldi pead kinni kui mutrit keeratakse. Tavalise lehtvõtmega pääseb ka paremini kitsastesse kohtadesse. Seega soovitaksin kaasa võtta ka enamlevinud lehtvõtmed.
5. Kaablisidemed ehk nipukad ja teip. Nende abivahenditega on võimalik lappida kõike mis logiseb või on lahti tulnud.
6. Täismõõdus tagavararatas.
7. Tugev puksiirköis.
1. Priimus (gaasipliit) + gaas(mõned palloonid)
2. Väike kopsik(kus vett keeta)
3. Väike pann(näiteks hommikul muna praadida)
4. Kaasa võib võtta ka kiirtoitu,mis ei karda kuuma
5. Maitseained
6. Kindlasti kaasa võtta alguses vett kanistriga
7. Termotass või termos
8. Söögiriistad(Nuga,kahvel jne.. ühekordsed nõud)
1. Pass
2. ID-kaart
3. Autodokumendid
4. Juhiload
5. Rahvusvahelised juhiload, väljastab transpordiamet (Rahvusvaheline juhiluba on A6-formaadis vihik ning selle vormistus vastab kõikidele konventsiooni nõuetele. Rahvusvaheline juhiluba võib osutuda vajalikuks mootorsõiduki juhtimisel riikides, mis ei kuulu Euroopa Majanduspiirkonda. Tuleb meeles pidada, et rahvusvaheline juhiluba kehtib ainult koos Eesti siseriikliku juhiloaga)
6. Roheline kaart — rahvusvaheline liikluskindlustuse poliis. Väljastab kindlustus
1. Katuseboks on asendamatu abivahend. See muudab elu palju mugavamaks ja asjade ladustamine edasi-tagasi autosse jääb ära. Katusebokse saab rentida ja hinnad on väga mõistlikud.
2. Külmakast-külmkapp on suureks abiks. Antud piirkonnas võib temperatuur tõusta kohati 45`
3. Seltskonnad kes sõidavad koos võiks omada raadiosaatjaid, see teeb suhtlemise lihtsaks. Korraldusmeeskonna autol on olemas nii käsi(PMR446) kui ka autosaatja (CB)
4. Matkatoolid-laud
5. Lambid-valgustid aku või patareidega
6. Navi teeb elu lihtsamaks
7. Esmaabikomplekt (plaastrid, valuvaigistid jne)
8. Akupangad